lördag 13 november 2010

.Mamma hjärtat blöder.

Usch, idag va det den värsta dagen i mitt liv som matte.

Vi är i Hällefors för att hämta hem Nessie som har varit hos "farmor o farfar" sen i tisdags. Och som alltid sover jag o Nessie hos min mor o far. Iaf så satt vi o busa när den stora katten kommer in o Nessie är ju så himla nyfiken så hon vill ju självklart hälsa på honom, katt som han är så fräser han o vevar till med tassen Nessie i sin tur försöker hälsa igen då det smäller ordentligt, ett fint rivmärke i ögat. Så närmsta långa minuterna försöker vi så gott det går ta reda på vart i ögat det tagit. Som tur va så va det på ögonvitan så efter ett samtal till jour veterinär så har vi baddat ögat med koksalt o nu är det bara att hålla efter o se så det inte blir nån infektion. Usch va det gjorde ont i hjärtat o se att hon blev skadad.

O vart va då T? Jo han tittade lite i ögat och åkte sen hem. Fick sms 1 timme senare där han fråga hur det gick o när jag nyss ringde så frågade han inte alls hur det va med henne, Tack för den... =(

Edit: Tydligen vart han arg o ville inte visa det så som försvar så åkte han hem istället! Han har även sagt förlåt för det!

Nu ska jag iaf försöka sova Nessie sover som en gris på sin "moster"..

Puss

2 kommentarer:

Louise! sa...

Men lilla gumman... stackare, vet hur du känner dej, det är bedrövligt när det händer de små nått.. jädra kattskräll!... Hoppas hon e på bättringsväg, kommer bli bra ska du se.. Sakner dej... kom ut nån dag när du har tid till övers och ta med nessie tussen om hon orkar med ögat, ja slänger ut mina katter vet du!;)
Puss!

Cissi sa...

Usch,kunde ju ha gått riktigt illa det där =( Stackars lilla Nessie....jag säger ju att katter är otäcka djur =)o vad det gäller T så har jag inte så mycket att tillägga mer än att han är en man och dom tänker inte som oss kvinnor =/ pussa lillgumman från mig