onsdag 29 september 2010

.Bitig valp.

Just nu är jag inne i en period där det mesta känns hopplöst. Nessie, är ju väldigt social i den meningen att hon vill vara med hela tiden, men det kan ju bli lite mycket i längden, hon kan tex bara somna om hon får ligga på mig eller T. Så det är ju inte så där jätte mycket som blir gjort här hemma.
Men det är ju mysigt med en liten valp, skulle inte vilja byta bort henne för nåt.

Men hur gör man för att få henne att sluta bita i precis allt?
Hon vill mycket hellre bita i våra fingrar är tuggbenet tex. O ibland gör hon utfall mot ansiktet o tar man då bort henne så blir hon provocerad o försöker ännu mer.

Som sagt en hopplös period.

Men men, det blir väl bättre med tiden!

Lollo jag hade verkligen sett fram emot att få mysa med er imorn, men som sagt så vill jag inte smitta er med min förkylning nu när det inte är så långt kvar tills lilltossen kommer!
Får helt enkelt ta det nästa gång det passar o jag mår bättre!

Nu ska jag se om Nessie är nå trött så vi kan mysa lite!

<3 Puss

1 kommentar:

Louise!! sa...

Hej gumman...

Fortsätt att ge henne de saker hon får bita i och säg nej betämt till henne, måste tyvärr va lite hård på den fronten i början... Toya var precis likadan, och kan i och försig fortfarande idag tycka det är roligare att bita i händerna, men då blir inte mamma så gla...

Förstår inte att det ska vara så gott att bita där, men de säger ju att man ska nypa tillbaka lite, så gör ju hundar när de tuktar varanndra eller säger till att nåt är fel.. då biter de till!

Ja e så mesig med mina små, så de lyssnar ju tyvärr inte lika bra på mej som på Andreas;)

Hoppas du blir pigg snart igen, kommer fler dar vet du!!

Pussar i massor!!!